Vijenac 691 - 962

Likovna umjetnost

Likovnu umjetnost IZDVAJA

Vanja BABIĆ



NAJAVA NOVE SEZONE U MUZEJU ZA UMJETNOST I OBRT

Zbog čega posebno izdvajati najavu nove sezone u nekom od brojnih muzeja diljem Zagreba i Hrvatske? Razlog je jednostavan.

Zagrebački Muzej za umjetnost i obrt u ovogodišnjem je potresu pretrpio nadasve velika oštećenja i posve je, dakako, logično da su svi ljubitelji vizualnih umjetnosti i dizajna – kako struka tako i šira publika – s radošću i ugodnim iznenađenjem primili obavijest da će stara i ugledna institucija, usprkos iznuđenoj privremenoj nedostupnosti stalnoga postava, u ovu jesen ipak kročiti s određenim aktivnostima. Iskusni ravnatelj Miroslav Gašparović posve je, naime, svjestan kako muzej, ukoliko je to ikako moguće, mora nastaviti živjeti, osobito u godini kada obilježava 140 godina osnutka. U novu sezonu Muzej za umjetnost i obrt krenuo je s izložbom poznatoga hrvatskog slikara, kipara i ilustratora Svjetlana Junakovića, koji se predstavlja crtežima i skulpturama objedinjenim pod naslovom Breaking News.

ODLAZAK VELIKOG MIHAJLA ­ARSOVSKOG

Nedavno nas je napustio Mihajlo Arsovski, jedan od najvećih hrvatskih dizajnera uopće. Široj javnosti najbolje je poznat po oblikovanju vizualnog identiteta Komorne pozornice SC-a i Teatra &TD od sredine šezdesetih pa do sredine sedamdesetih godina prošloga stoljeća, pri čemu će njegov prepoznatljiv i dojmljiv dizajnerski rukopis obuhvaćati ne samo plakate nego i cjelokupni popratni materijal poput ulaznica, programskih knjižica, kalendara, razglednica, ali i uređenja interijera. Kao dizajner formirao se pod utjecajem pop-arta i rock-kulture, napose psihodelije, najavljujući postmodernističko propitivanje već pomalo zamornih modernističkih postavki.

Njegove međunarodne referencije doista su impresivne; radovi mu se nalaze u kolekciji njujorške MoMA, ima natuknicu u The Thames & Hudson Encyclopedia of Graphic Design, a njegov se rad obilato spominje i u znamenitom pregledu svjetskog grafičkog dizajna The History of Graphic Design: 1960 – Today Jensa Müllera i Juliusa Wiedemanna. Usprkos svemu bio je ekstremno samozatajan te je sustavno odbijao intervjue i pojavljivanje u javnosti. Nekoliko mjeseci prije smrti dodijeljena mu je nagrada Vladimir Nazor za životno djelo. U sljedećem broju Vijenac će objaviti veći prilog o stvaralaštvu toga velikog grafičkog dizajnera.

IZLOŽBA IVANA PRERADA U ­GALERIJI KRANJČAR

Ivan Prerad pripada među najzanimljivije hrvatske slikare (naj)mlađe generacije. Njegov rad od strane struke prepoznat je još prije nekoliko godina, kada je dobio Grand Prix u sklopu otkupnoga natječaja za mlade umjetnike Erste fragmenti. Od tada razvija specifičnu tehniku slikanja koja uključuje uporabu samoljepljivih traka, što njegovim slikama pridaje nadasve zanimljive i dinamične kolorističke učinke.

Njegova najnovija izložba naslovljena je Imaginarni muzej, što jasno sugerira referiranje na koncept što ga je u godinama nakon Drugoga svjetskog rata osmislio povjesničar umjetnosti, pisac, filozof, pustolov te ministar kulture u De Gaulleovoj Francuskoj André Malraux. Na izložbi je moguće vidjeti Preradove originalne slikarske interpretacije nekih skulptura iz različitih starih civilizacija diljem Europe i Azije. Riječ je, dakle, o drevnim motivima realiziranim u slikarskoj tehnici, i to na krajnje suvremen i duhu vremena primjeren način. Ukratko, izložba koju nipošto ne bi trebalo propustiti.

Vijenac 691 - 962

691 - 962 - 10. rujna 2020. | Arhiva

Klikni za povratak